Příběh Koroka

Korokův život začal v Plemenářském ústavu v Motešicích na Slovensku. Ve dvou letech byl zakoupen Státním statkem Židlochovice, a tak se dostal společně s dalšími plnokrevníky Láskou a Kámošem na Šinkvický dvůr, kde tehdy byla hříbárna pro odchov teplokrevných hříbat a jezdecký oddíl. Z Motešic přijeli ve špatném zdravotním stavu. Po prodělaném střevním kataru potřebovali důkladnou péči dnem i nocí. Korok měl navíc vrozenou vadu pravé přední nohy - od karpálního kloubu ji měl silně vytočenou do strany.

První start přišel rok po příjezdu do Šinkvic. Společně s Kámošem startovali na dostihu v Uherském Ostrohu, Kámoš vyhrál, Korok byl druhý. Poté začali Koroka trénovat pan Oldřich Kulička a Václav Chaloupka. Ukázalo se, že díky své vrozené inteligenci se umí vyrovnat se svou vadou a při doskoku pohotově podsouvá zadní nohy - vypadalo to, jako by doskakoval na všechny čtyři. V následujících třech letech své překážkové schopnosti prokazoval vynikajícím způsobem, ve většině dostihů zvítězil.

Na jaře 1969 začal s kvalifikací na Velkou pardubickou. Všechny čtyři kvalifikační závody vyhrává, a tak druhou říjnovou neděli stojí ve startovním poli pardubické steeplechase. Na startu je devatenáct koní. Na čtvrtou překážku - Taxisův příkop - jde Korok na sedmé pozici. Po Taxisu mu zůstává už jen deset soupeřů. Na poslední obtížnou překážku Velké pardubické - Havlův skok - se Korok odrazil hned za vedoucím koněm a hlídal si druhou pozici. Za lesíkem jako by se nadechl, vletěl do oblouku zatáčky a vyrazil do boje v cílové rovině! Odpoutal se od dosud vedoucí klisny Mohyly a s vervou, navzdory své postižené noze, se hnal kolem padesátitisícových ochozů k bílé věži cílových rozhodčích. Před zraky přítomných diváků i těch doma u televizorů se odehrál příběh málem pohádkový: Václav Chaloupka a Korok se stali vítězi sedmdesátého devátého ročníku Velké pardubické! Korok byl první československý kůň, který dokázal Velkou pardubickou steeplechase vyhrát třikrát. Kromě roku 1969 ještě v letech 1971 a 1972. Celkem absolvoval 41 závodů, 25x zvítězil, 7x byl druhý a jedenkrát čtvrtý. Se světem se rozloučil v roce 1984 v necelých dvaadvaceti letech.